شمیم بهشت

اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان(عج)

شمیم بهشت

اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان(عج)

شمیم بهشت

روزی در تقویم خواهند نوشت: تعطیل…”روز فرج مهدی فاطمه(ع)”
در مدینه کنار ساختمان نیمه کاره ای تابلوی زیر را می بینیم: پروژه حرم مطهر بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)
کار فرما: قائم آل محمد (ص)
پیمانکار: یاران حضرت
مساحت: وسعت دل تمام شیعیان
((فرج مهدی فاطمه سه صلوات))

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

با سلام:

جدیدا کلیپهایی از سخنرانی یک طلبه جوان در فضای مجازی و موبایل ها پخش شده است که نسبتا طرفدارانی برای خود جمع کرده است و در عین حال موجب ناراحتی قشر فرهیخته و علمی شده است.

ما در اینجا به نقد سخنراینهای ایشان میپردازیم و اگر دوستدارانشان پاسخی دارند لطفا بدور از توهین بفرمایند.

و اما نقدها:

الف. درجایی میگویند که چطور خدا بخاطر چند تار مو خانمی رو هزار سال در آتش جهنم میسوزاند و عذاب میدهد و وقتی تشنه شد زقوم(چرک و خون جوشیده) میدهد؟ چطور میشود عاشق چنین خدایی شد؟ اگر اینطور است که داعشی ها بهترند! خدا بدتر از داعشی ها عمل میکند و...

پاسخ: در جواب این شبهه باید گفت:

1. طبق گفته ایشان سوالی مطرح میشود: آیا کسیکه به عمد و از روی نافرمانی خدا موهای خودش را بیرون میگذارد و توبه نکرد نباید عذاب شود؟ پس فرق شخص باحجاب و بی حجاب چه میشود؟ عدالت خدا چه میشود؟ کسیکه با سختی حجاب داشته با کسیکه بی اهمیت بوده برابر شود؟ آیا حق شخص باحجاب بخاطر سختیهای حجاب داشتن ضایع نمیشود؟ شما چنین خدایی که حق ضایع میکند و عدالتی ندارد را دوست دارید؟

2. بالاخره این روایات عذاب بی حجاب درست هستند یا نه؟ اگر درست هستند چطور تفسیر میکنید اگر درست نیستند چطور ایراد وارد میکنید؟ درحالیکه روایات بیشمار و صحیحی در این زمینه داریم که در زیل اشاره میکنیم:

امام رضا(ع) فرمودند: پیامبر اکرم(ص) در شب معراج گروهی از زنانی را دیدند که به عذاب دچار شده بودند. در آنشب زنی را دیدند که صورت و بدنش را با قیچی جدا میکردند و او کسی بود که خود را بر مردان (نامحرمان) عرضه میکرد.

در این روایت بالا آمده است که پیامبر اکرم(ص) در شب معراج زنی را دیدند که به موهایش آویزان شده بود و مغز سرش میجوشید و آن زنی بود که موهایش را از مردم نامحرم نمیپوشاند. (شیخ صدوق عیون اخبار الرضا(ع). ج2. ص 10 و 11. انتشارات جهان.1378)

3. طلبه گرامی شما فکر میکنید که یک خانم فقط چند تار مو بیرون گذاشته و دیگر هیچ؟ در ظاهر کار بله فقط چند تار مو بیرون است اما به عوارض کار او دقت نکرده ایدچرا که او با اینکار ممکن است خیلی ها را به گناه کشانده باشد و جوانان زیادی تصویر ذهنی از گناه همیشه برای خود ایجاد کنند و یا مردی با دیدن این حجاب او نسبت به همسرش بی میل شود و بعد طلاق و بچه طلاقی و نسلی که بعدا با چنین وضعی ایجاد میشود.

4. گاهی قانونگذار قانونی وضع میکند که هرکس مرتکب فلان خلاف شود باید فلان مقدار جریمه مالی بدهد یا فلان مدت در زندان بماند مسلما در چنین جایی باید تناسب جرم و جریمه در نظر گرفته شود. هرگز برای یک کار کوچک مجازات اعدام یا حبس ابد نمیتوان قرار داد و بعکس برای کار مهمی همچو قتل نفس یکروز زندان بی معنی است. حکمت و عدالت ایجاب میکند که این دو باهم کاملا متناسب باشند. ولی کیفرهایی که در حقیقت اثر طبیعی عمل است و خاصیت تکوینی آن محسوب میشود این گفتگو ها را نمیپذیرد خواه در مورد آثار عمل در این جهان باشد یا در جهان دیگر. مثلا اگر گفته شود سراغ مشروبات الکلی یا مواد مخدر نروید چرا که در مدت کوتاهی قلب و معده و مغز و نیز اعصاب شما را تباه میکند. حال اگر کسی رفت و گرفتار ضعف شدید اعضاب و بیماری قلب و عروق و زخم معده شد و در برابر چنروز هوسبازی تا پایان عمرش در عذاب الیم و رنج شدید بود هیچکس ایراد عدم تناسب جرم و جریمه را در اینجا مطرح نمیکند. حال فرض کنید چنین انسانی بجای یکصد سال عمر هزار سال عمر کند و باید تحمل ان رنج و عذاب را در این مدت طولانی بخاطر چند روز هوس بازی بنماید.

  • م.نجفی

حجاب

سخنرانی

نقد

نظرات  (۱۰)

سلام
دوست گرامی هرکس به اندازه شعورو فهمش دنیای اطرافشو تحلیل میکنه شنونده باید عاقل باشه ...البته اگرباشه
پاسخ:
بله درسته ولی این تحلیل ها باعث انحرافات بیشتری در دین میشه و جوونا جذب این افکار و عقاید میشن بدون اینکه درست و غلط رو بدونن یا بخان که بدونن!
ممنون از حضور سازنده تون.
  • وادی ایمن
  • عالی بود...
    بله صحبت هاشو شنیده بودم و بسیار هم تأسف خوردم
    باید گفت اگر کسی فقط یک سال طلبه در حوزه باشد و البته یکی دو تا از کتاب های شهید مطهری رو هم خونده باشه هرگز چنین اوهامی به مغزش راه پیدا نمی کنه
    دلایل شما متقن بود و مفید اما شاید بشه این رو هم اضافه کرد که خدا و فرشته ها مث زندان بان و مسولان شکنجه گاه نیستند که آدم هارو از روی هوا و هوس شکنجه بدن!!
    عذاب قیامت هم اصلا و ابداً مثل احکام تعذیری دنیا قرار دادی نیست که احتیاج به اجرای احکام داشته باشه بلکه عذاب قیامت تجسم واقعی و ملکوتی اعمال خود ماست...
    این خیلی مسخره است که بخواهیم خدا رو به خاطر روح عملی که خودمون آن را خلق کردیم بی رحم و سنگدل بدونیم...
    پاسخ:
    بله کاملا درست میفرمایید. اون مثالها نمونه های خیلی ساده و ملموسی بودن فقط برای درک بهتر.
    ممنون از حضور گرمتون.
    سلام
    من اسمشونو نشنیده بودم
    کنجکاو شدم که سخنرانی ها رو گوش بدم!!
    پاسخ:
    سلام گوش دادن به سخنرانیهاشون خیلیم خوبه بشرطی که باعث تقویت هرچه بیشتر عقاید و باورهای درستمون بشه نه موجب انحرافات هرچه تمام تر!
    .. مَن یَعْمَلْ سُوءًا یُجْزَ بِهِ ...
    بدکار فقط به بدی خودش مجازات می شود (نه غیر از آن ) ...
    سوره نساء آیه  ی 123
    پاسخ:
    بله...
    ممنون از حضورتون.
  • کمی بودن ...
  • واقعایه همچین حرف مسخره ای زدن!!!

    خداخیرتون بده اطلاع نداشتم
    پاسخ:
    بله سخنرانیهایی که کردن شبهات زیادی داره و متاسفانه داره باعث انحرافات میشه.
    خاهش میکنم.
  • مرتضی زمانی
  • اصلا زقوم چرک و خون جوشیده نیس که زقوم نام یک درخت تلخ برزخی هست

    در ضمن ایشون یعنی اصل ایات قرآن رو تکذیب میکنن؟این وعده ها مال من و طلبه و روحانی نیس که حرف خود خداس اما باز تصمیم گیرنده نهایی خود خداس
    بعضا ما به بچه میگیم بچه جان فلان جا بری کشتمت هااا !
    اما در نهایت بعد انجام عمل شاید به آرامی گوشش را بکشیم و تمام اما نمیشه اول کار گفت برو ولی برگشتی فقط اروم گوشتو میکشم ایشون از حالا عکس العمل خدا را به حالت فعل درآورده و مردم را میترساند
    در حالیکه خداوند ارحم الراحمین است و امی که ماهم ظرفیتش را داشته باشیم
    پاسخ:
    بله درست میفرمایید. عذر میخام بابت اشتباهی ک رخ داده.
    متشکر بابت نظر شما.
  • فانوس جزیره
  • پیامبر اکرم صلوات الله علیه فرمودند:
    هر که گناهی را مرتکب شود عقلی از او جدا شود که دیگر بازنگردد.

    امام حسن مجتبی علیه السلام فرمودند:
    هر کس خدا را بندگى کند ، خداوند همه چیز را بنده او گرداند .

    امام رضا علیه السلام فرمودند:
    نهان دارنده ی نیک هفتاد برابر حسنه دارد. فاش سازنده ی کار بد خوار گردد٬ نهان دارنده ی کار بد آمرزیده گردد.



    سلام علیکم مومن
    ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه ، شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و امام رئوف علی ابن موسی الرضا علیه السلام بر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ، ولی فقیه الزمان امام خامنه ای  ، همه شیعیان و بر شما بزرگوار تسلیت باد.
    التماس دعا داریم

    دیدار با خانواده شهید (مدافع حرم) محمد حسین مرادیان فراموش نشود به دوستان تهرانی اطلاع رسانی نمائید .

    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
    پاسخ:
    سلام. متشکر از حضور سبز شما.
  • معصومه پاکروان
  • باسلام.
    ازآنجایی که این کلیپ پخش شده در شبکه های اجتماعی قطعه قطعه شده است و اصل سخنرانی نیست بخاطر همین ماقبل و مابعد سخنان معلوم نیست که چی گفته،درنتیجه منظور و مفهوم حقیقی سخنران مشخص نیست و دارای ابهامه.ازاین رو تأیید یا رد آن تازمانیکه اصل سخنرانی شنیده نشده کاری بیهوده و دور از عقل سلیمه!!
    پاسخ:
    اینم نظریه... منم این نقدهارو از اساتید شنیدم و دریافت کردم. و البته بخش عظیمی از سخنرانیهارو هم شنیدم و سوال کردم و گفتن که این سخنرانیها رو نشر ندین و مطالب که اینجا هم به اشتراک گذاشتم.
  • محمد رضا ندیم پور
  • سلام
    اگر سخنی با سیره اهل بیت س  تطبیق کند و تحت آموزه های اصیل دین مبین اسلام باشد، ایرادی ندارد که از هر کسی که باشد ان را نقل کنیم و اشاعه دهیم و نیز از امام صادق ع روایت است که: اگر کلامی از ما برایتان نقل کردند که با قرآن مطابقت نداشت، آن را به دیوار بکوبید ونپذیرید.
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام ممنون از دیدگاه شما.
  • کریم داداش
  • داداش تو رسما داری به دخترا روی زیادی میدی موهاشونو بذارن بیرون 
    من با حرفات کاملا موافق ولی این عصر عصر برداشت غلط است بجای اینکه بگن خدا چقدر مهربونه و باید بهش احترام بگذاریم میگن پس من موهامو میزارم بیرون خدا کر یمه


    در ضمن زقوم به معنای درختی است که در قعر جهنم رشد میکنه و میوه های آن درخت بسیاربسیار تلخه و انسان را تشنه میکند

    حمیم چرک و خون جوشیده است
    پاسخ:
    ممنون از حضور شما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی