شمیم بهشت

اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان(عج)

شمیم بهشت

اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان(عج)

شمیم بهشت

روزی در تقویم خواهند نوشت: تعطیل…”روز فرج مهدی فاطمه(ع)”
در مدینه کنار ساختمان نیمه کاره ای تابلوی زیر را می بینیم: پروژه حرم مطهر بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)
کار فرما: قائم آل محمد (ص)
پیمانکار: یاران حضرت
مساحت: وسعت دل تمام شیعیان
((فرج مهدی فاطمه سه صلوات))

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

فضیلت سوره های هود و یوسف

شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۲۱ ب.ظ
نام سوره : هود
تعداد آیه : 123 
ترتیب نزول : 52 
محل نزول : مکه
فضیلت : أبى بن کعب از رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله روایت کرده که فرمود: هر کس این سوره را بخواند بشماره هر کس که به حضرت نوح و حضرت هود و حضرت صالح و حضرت شعیب و حضرت لوط و حضرت ابراهیم و حضرت موسى علیهم السلام ایمان آورده و یا آنها را تکذیب کرده است، ده حسنه به او عطا شود و روز قیامت از سعیدان باشد.
و ثعلبى به سند خود از أبى جحیفه حدیث کرده که به رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله عرض شد: اى رسول خدا! پیرى زود در شما اثر کرده!؟ حضرت فرمود: (آرى) سوره هود و امثال آن (یعنى) سوره الحاقة و سوره واقعه و «عم یتساءلون» و «هل اتاک حدیث الغاشیه» مرا پیر کرد.
و عیاشى از امام باقر علیه السلام روایت کرده که فرمود: هر کس سوره هود را در هر جمعه بخواند خداوند در روز قیامت او را در زمره پیامبران محشور سازد و حسابش آسان گردد و در آن روز عمل خطایى براى او باقى نماند.
 منابع : فضل بن حسن طبرسی، ترجمه مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ج 12، ص3. محمد حسین طباطبایی، ترجمه تفسیر المیزان،ج 10، ص: 201، قم 1374

نام سوره : یوسف
تعداد آیه : 111
ترتیب نزول : 53
محل نزول : مکه
فضیلت : ابى بن کعب از پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله روایت کرده که فرمود: به بردگانتان سوره یوسف را تعلیم کنید که هر مسلمانى این سوره را بخواند و بخاندان و بردگان خود آن را یاد بدهد خداوند سختی هاى مرگ را بر وى آسان گرداند و نیرویى به وى دهد که نسبت به هیچ مسلمانى حسد نبرد.
و ابوبصیر از امام صادق علیه السلام روایت کرده که فرمود: کسى که در هر شب یا در هر روز سوره یوسف را بخواند روز قیامت خداوند او را به زیبایى و جمال یوسف علیه السلام محشور فرماید و از هراس آن روز در امان باشد و در میان بندگان شایسته خدا ممتاز باشد و نیز فرمود: این سوره در تورات نوشته شده است.
واسماعیل بن أبى زیاد از امام صادق علیه السلام از پدرانش از رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله روایت کرده که فرمود: زنان خود را در غرفه ها (و طبقات فوقانى ساختمان) جاى ندهید و سوره یوسف را به آنها تعلیم نکنید، بلکه ریسندگى و سوره نور را تعلیمشان کنید
 منابع : فضل بن حسن طبرسی، ترجمه مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ج 12، ص155.
  • معصومه پاکروان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی